Ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων δήμου Θέρμης, Δημήτρης Γαβριηλίδης, ο υποψήφιος δήμαρχος, Σωκράτης Φάμελλος και η πρόεδρος Δ' ΕΛΜΕ, Ελένη Ζυμβρακάκη. |
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η παιδεία σε όλο το δήμο
Θέρμης και οι λύσεις που μπορούν να δοθούν ήταν το αντικείμενο της εκδήλωσης-συζήτησης
της «Παρέμβασης Πολιτών Δήμου Θέρμης» με προέδρους και μέλη συλλόγων γονέων και
κηδεμόνων, διευθυντές σχολείων και εκπαιδευτικούς.
«Λύσεις και διεξόδους για τα προβλήματα που
αντιμετωπίζει η Παιδεία σε όλο το Δήμο Θέρμης, συζήτησαν στη Νέα Ραιδεστό την
Κυριακή 11 Μαΐου το απόγευμα μέλη της Εκπαιδευτικής Κοινότητας του δήμου
Θέρμης, φίλοι της Παρέμβασης Πολιτών και ο υποψήφιος Δήμαρχος Θέρμης, Σωκράτης
Φάμελλος.
Στη συζήτηση, στην οποία συμμετείχαν πρόεδροι και μέλη συλλόγων γονέων,
διευθυντές σχολείων και εκπαιδευτικοί, αναδείχτηκε η καθυστέρηση του Δήμου
Θέρμης όσον αφορά στη σχολική στέγη, με μεγάλη ευθύνη των κυβερνήσεων που
στερούν την απαραίτητη χρηματοδότηση.
Χωρίς πραγματική διάθεση διεκδίκησης (δημόσιων και ευρωπαϊκών) χρηματοδοτήσεων,
η σχολική στέγη ζει στον αστερισμό της ενοικίασης κτιρίων, των
προκατασκευασμένων, των λυόμενων και της συνεχούς μεταφοράς των μαθητών –
σήμερα στο Δήμο Θέρμης μεταφέρονται καθημερινά 3.500 μαθητές!
Θέλουμε σχολεία με σύγχρονες περιβαλλοντικές προδιαγραφές και άρτιες υποδομές
για την καλύτερη λειτουργία τους.
Η Παρέμβαση Πολιτών Δήμου Θέρμης διεκδικεί κανένα παιδί να μην απέχει από την
εκπαιδευτική διαδικασία μέχρι την ενηλικίωση. Για τη σχολική στέγη η Παρέμβαση
Πολιτών Δήμου Θέρμης θέτει άμεσες προτεραιότητες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε
Θέρμη, Τριάδι, Ν. Ραιδεστό, Πλαγιάρι, Βασιλικά, Σουρωτή, Σχολάρι και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε Ν.Ρύσιο, Ν. Ραιδεστό, Τριάδι, Πλαγιάρι, Καρδία,
Βασιλικά.
Άλλες προτάσεις της συζήτησης και του προγράμματος της ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ είναι:
- Διαφάνεια και θεσμική λειτουργία της Επιτροπής Παιδείας του Δήμου.
- Αξιοποίηση και συντονισμός του εθελοντισμού στους Συλλόγους Γονέων.
- Προώθηση δράσεων κοινωνικής αλληλεγγύης εντός των σχολείων.
- Οικονομίες κλίμακας στα έξοδα μετακινήσεων των σχολικών μονάδων.
- Συνεργασία με Α.Π.Θ., για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
- Δημιουργία Σχολής Γονέων σε όλον το Δήμο.
- Πλήρη χρήση των σχολικών κτιρίων για πολιτιστικές και άλλες ανάγκες των κοινοτήτων τις απογευματινές ώρες.
- Δια βίου εκπαίδευση σε συνδυασμό με το σχέδιο τοπικής ανάπτυξης και τα παραδοσιακά επαγγέλματα
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, που ήταν πλούσια σε προτάσεις και ιδέες, αλλά και γεμάτη αγωνία για το μέλλον της Παιδείας στο Δήμο Θέρμης, τονίστηκε η ανάγκη να υπάρχει προγραμματισμός της σχολικής στέγης με τη συμμετοχή των γονέων ώστε να μη γίνονται ανατροπές κάθε χρόνο.
Ακόμη, ζητήθηκε να σταθεροποιηθεί η λειτουργία Φόρουμ Παιδείας στο Δήμο που θα γίνεται κάθε εξάμηνο, να δημιουργηθούν και να λειτουργούν σχολικές βιβλιοθήκες τα απογεύματα, να αποκεντρωθεί το κοινωνικό φροντιστήριο στους ορεινούς και μικρούς οικισμούς και να μπουν στα σχολεία οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τα φωτοβολταϊκά.
Προτείνεται επίσης η παροχή δωρεάν εκπαιδευτικού υλικού στα παιδιά οικογενειών που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες και δωρεάν υποστηρικτικά μαθήματα (Κοινωνικό Φροντιστήριο).
- Αξιοποίηση και συντονισμός του εθελοντισμού στους Συλλόγους Γονέων.
- Προώθηση δράσεων κοινωνικής αλληλεγγύης εντός των σχολείων.
- Οικονομίες κλίμακας στα έξοδα μετακινήσεων των σχολικών μονάδων.
- Συνεργασία με Α.Π.Θ., για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
- Δημιουργία Σχολής Γονέων σε όλον το Δήμο.
- Πλήρη χρήση των σχολικών κτιρίων για πολιτιστικές και άλλες ανάγκες των κοινοτήτων τις απογευματινές ώρες.
- Δια βίου εκπαίδευση σε συνδυασμό με το σχέδιο τοπικής ανάπτυξης και τα παραδοσιακά επαγγέλματα
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, που ήταν πλούσια σε προτάσεις και ιδέες, αλλά και γεμάτη αγωνία για το μέλλον της Παιδείας στο Δήμο Θέρμης, τονίστηκε η ανάγκη να υπάρχει προγραμματισμός της σχολικής στέγης με τη συμμετοχή των γονέων ώστε να μη γίνονται ανατροπές κάθε χρόνο.
Ακόμη, ζητήθηκε να σταθεροποιηθεί η λειτουργία Φόρουμ Παιδείας στο Δήμο που θα γίνεται κάθε εξάμηνο, να δημιουργηθούν και να λειτουργούν σχολικές βιβλιοθήκες τα απογεύματα, να αποκεντρωθεί το κοινωνικό φροντιστήριο στους ορεινούς και μικρούς οικισμούς και να μπουν στα σχολεία οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τα φωτοβολταϊκά.
Προτείνεται επίσης η παροχή δωρεάν εκπαιδευτικού υλικού στα παιδιά οικογενειών που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες και δωρεάν υποστηρικτικά μαθήματα (Κοινωνικό Φροντιστήριο).
Αυτό, όμως, που αναδείχτηκε ως κεντρικό ζήτημα ήταν ότι ο δήμος χρειάζεται μια
διοίκηση που θα διεκδικεί αποφασιστικά πόρους για την κατασκευή και λειτουργία
σχολείων και θα ζητάει με εμφαντικό τρόπο την ανακατανομή των κονδυλίων υπέρ
της παιδείας. Μια διοίκηση, με άλλα
λόγια, που θα είναι αποφασισμένη να συγκρουστεί προς όφελος των πολιτών και όχι
της εξουσίας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου