Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

Σώζουμε την ΕΥΑΘ, χάνουμε το λιμάνι


Η μάχη για τη μη ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ δείχνει να εξελίσσεται θετικά, με τις μάχες κατά της ιδιωτικοποίησης να κερδίζονται σιγά-σιγά είτε με την απόφαση-προπομπό του ΣτΕ για την ΕΥΔΑΠ, είτε με την πίεση που ασκείται μετά το δημοψήφισμα. Με το λιμάνι όμως τα πράγματα είναι δύσκολα.


Σήμερα ανακοινώθηκαν τα ονόματα των οχτώ σχημάτων, που είναι υποψήφια για την αγορά του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ. Ο... μπαχτσές έχει απ' όλλα. Γερμανούς, Ελβετούς, Άραβες, Ρώσους αλλά και Τούρκους.

Διαβάστε τα υποψήφια σχήματα και λίγα λόγια για το προφίλ τους:

Οι εταιρείες και το προφίλ τους είναι οι εξής:

* APM Terminals, B.V: Γνωστή και από την κάθοδό της στο διαγωνισμό για τον ΟΛΠ είναι μια από τις πέντε μεγαλύτερες διαχειρίστριες λιμανιών στον πλανήτη και θυγατρική του ναυτιλιακού κολοσσού Maersk. 

* Deutsche Invest Equity Partners, GmbH: είναι θυγατρική γερμανικού private equity με έδρα το Μόναχο της Γερμανίας και επενδύσεις μέχρι τώρα κυρίως σε γερμανόφωνες χώρες. 

* DufercoParticiption Holding, SA: Αποτελεί ελβετικό όμιλο που δραστηριοποιείται στην εμπορία και διανομή χάλυβα και πρώτων υλών αλλά και στην ενέργεια, τα ακίνητα, τη ναυτιλία και τα Logistics. Λειτουργεί παράλληλα δίκτυο διανομής ηλεκτρικού ρεύματος και διασύνδεσης μεταξύ Ελβετίας και Ιταλίας. 

* International Container Terminal Services, Inc: Πρόκειται για διαχειρίστρια λιμανιών με έδρα τις Φιλιππίνες. 

* Mitsui & Co., Ltd.: Είναι μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές εταιρείες του κόσμου με έδρα την Ιαπωνία με ετήσιο τζίρο της τάξης των 6 τρισ. γιεν. 

* P&O Steam Navigation Company (DP World): Πρόκειται για θυγατρική της Dubai Port η οποία διαχειρίζεται σχεδόν 60 εκατ. εμπορευματοκιβώτια σε ετήσια βάση και είναι μια από τις μεγαλύτερες διαχειρίστριες λιμανιών διεθνώς. 

* Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A. Η Russian Railways είναι η ρωσική κρατική σιδηροδρομική εταιρεία και η μεγαλύτερη στον κλάδο της παγκοσμίως.

* Yilport Holding,Inc: αποτελεί μέλος του τουρκικού ομίλου Yildirim με συμφέροντα σε ορυχεία, πρώτες ύλες, ενέργεια, ναυπηγεία, logistics και λιμάνια. Ελέγχει 4 λιμάνια στον ανατολικό Μαρμαρά και 1 στη Μάλτα.

Όπως επισημαίνει το ΤΑΙΠΕΔ, στο αμέσως επόμενο διάστημα, οι σύμβουλοι αξιοποίησης θα αξιολογήσουν τις αιτήσεις και θα υποβάλουν την εισήγησή τους στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου, σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στην επόμενη φάση του διαγωνισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου